Onneksi olkoon (ja kiitos), jollain poppaskonstilla saitte mut ulos talostani -iltayheksän jälkeen. Koskahan mä oon viimeks hillunu ulkona kavereiden kanssa kahteentoista... En varmaan koskaan, ellei yökyläilyä lasketa.
Harvinaislaatuista.

Siispä kiitänkin teitä jokaista eilisestä
Karo, Noora, Jenna, Olli, Timi ja Lassi, Eetua unohtamatta:
kiitos070907.jpg
Ja kukaanhan ei sano että mulla on tylsää aamusin..

Ja aamusta tuli mieleen, että oon näköjään tottunu (ittelleni) liian lyhyisiin yöuniin, en tänäänkään saanu nukuttua kun kaheksan tuntia. Ei vaan väsyttäny.

Ja takas eiliseen, aamuun siis. Mun piti olla hotelli Kämpillä kymmentä vaille yheksän, mutta varasin aikaa tunnin kestävän matkan lisäks toisen tunnin ettimisaikaa. Ja just mun tuurillani löysin paikalle ongelmitta, ja mulla oli siis tunti ylimäärästä aikaa... Meni mutustamaan mustikkapiirakkaa pieneen kahvilaan, kiertelin lähiseudun patsaita, ja kattelin kauppojen näyteikkunoita. Ainoot paikat mitkä oli auki oli mäkki ja kappahalli (eli kappAhl), ja jälkimmäisessä kiertelin iihan yksin. Tai oli sielä siis myyjien lisäks yks pikkunen mummeli. Törmäsin siinä kävelykadulla stockan vieressä yhteen uuteen luokkalaiseeni, ja marssin sen kanssa takasin kämpin eteen. Sielä oli jo ainakin puolet luokasta, joten jäätiin sinne seisoskelemaan. Ja herättämään huomiota, asiakkaat kun oli pukeutunu fiinisti pukuihin, ja me oltiin sekalainen sakki, kaikki mahollisimman ei-juhlallisesti pukeutuneita.

Kello tuli kymmentä vaille, mutta ryhmänohjaajaa (joka oli vannottanu meitä tulemaan ajoissa) ei näkyny pariinkymmeneen minuuttiin. Oltiin jo saatu joku kämpin työntekijä soittelemaan ympäriinsä, kun se tulla harppo jostain.

Kierrettiin kämpin keittiö, mentiin kahville Fazerin.. kahvilaan(?) ja suunnattiin siinä vieressä olevaan hotelli Glo'hun. (mitenkähän toi taipuu.. Kun se sanotaan glou?) Siellä kierrettiin toisen kerroksen ravintolan lisäks pari hotellihuonetta (mä haluan muuttaa sinne!), jotka oli aika pirun upeita. Lifestylehotelli.

Ton kierroksen jälkeen halukaat sai mennä ryhmänohjaajan perässä kokkipuotiin ihastelemaan veitsiä ym. Aikaa mennä takasin koululle annettiin vaan noin vartti, joten yhden toisen luokkalaisen kanssa päätettiin kävelyn sijaan (alkuperänen suunnitelma) liittyä neljän muun luokkalaisen joukkoon ja mennä ratikalla. Sporalla. Mä olin taas vaihteeks ihan pihalla siitä miten se toimii, ja kuulemma mun bussikorttini kelpas siihen.. Ja niin se kelpaskin. (Ois muuten ollu älyttömän helppo matkustaa pummilla! :O)
Ja yllätys yllätys, se vartti oli kulunu oikeeta ratikkaa ootellessa, matkassa meni viitisen minuuttia, ja mokoma ei edes pysähtyny jostain syystä siinä missä piti, joten saatiin sitten kipittää kymmenen minuuttia myöhässä koululle. Onneks tosin ro oli itekkin myöhässä, joten ei tullu funkt.. opt.. sanktioita. (no joo-o, wanha.)
Ja nyt muistin sen opiskelijakortinkin hankkia. Vielä kun muistasin mistä kaiskesta sillä sai alennusta... Tiimarista ainakin.

Meillä oli tänään myös matikan (taso)testi, jos sen pääsee läpi, ei joudu matikan tukiopetukseen. (Eli ens jaksossa menee yhtenä päivänä kasin sijasta ysiin, ja toisena on kahen tunnin hyppytunti [mä vihaaaannn hyppytunteja...])

Juu.

Mitähän tänään tekisin? Porukat on kotona (oskarilla on koulupäivä) ja ne aikonee mennä sirkusmarkkinoille. Mua ei yhtään huvita.. Mutta en mä viittis yksin kotonakaan olla.


Näyttääpä huvittavalta, kun joka toinen päivä kirjotan kirjakielellä, joka toinen päivä puhe-/yleiskielellä... :P

Ja otsikko syntyi eilisyönä kaikkien seittemän kaksmielisen (+ koiran) kesken karon sängyssä.