Tänään kannatti lähteä liikenteeseen.

Koska kukaan ei mun kanssani suostunu sinne jumboon lähtemään, niin menin sitten yksin. Oudon tapani mukaan pistin lähtö- ja saapumisajat ja -matkamittarin lukemat muistiin.

Aikaa kului yhteen suuntaan 19min, ja matka oli 14.2km. Enkä eksynyt menomatkalla kertaakaan! Ja olen sentään käyny siellä vain kerran mopolla (tai kaksi.. en kyllä muista) ja eksyskellyt kummallakin kerralla :'D
Takaisin tullessa kyllä ajoin yhdessä risteyksessä liian pitkälle, ihan siinä jumbon kulmalla. Tajusin sen kuitenkin aika pian, tein uukäännöksen ja löysin oikean tien.
Mä en sitten tosiaan osaa ostaa sitä mitä on aikeissa.. Mun piti ostaa kaikkea koululaukusta tarvikkeisiin, kiertelin ja kaartelin kauppoja läpi, löytämättä mitään. Yhen kaupan jonossa tosin havahduin olevani ostamassa älyttömän kallista teepaitaa, ja vein sen takaisin. Ja löysin mä yhen meitin entisen luokkalaisen, Sepon! Se oli siellä pikkusiskonsa kanssa, ja kohtalotoveri, ei ollu löytäny mitään. Tosin kun mä sen toisen kerran näin, niin se oli näemmä ostanu kokispullon :D
Painuin sitten suomalaiseen kirjakauppaan, suoraan scifi-fantasiaosastolle metsästämään pratchetteja. Muutaman englanninkielisen löysin, mutta en mä niitä osaa lukea (kun se mokoma keksii niitä sanoja niin paljon omasta päästään), joten ostin yhden uuden suomenkielisen. Kattelin myös lukiokirjoja (omaa kirjalistaani en oo saanu) kauhistellen niiden hintoja. Siis miten ihmeessä semmonen viiden millin paksunen läpyskä voi maksaa 20€? En tajua!
Kirjan lisäks kippasin kypärääni kumin ja irtolyijyä, ja siinä olikin sitten koko ostosreissu. Paluumatkalle ostin vielä evääks pirtelön (yy, niillä ei ollu mustikkaa, eikä kunnon mansikkaa...)

Kun olin jotain kymmenen minuuttia hengähtäny kotona, ja laskin sekunteja siihen että isi ryykää jostain hätistelemään kotitöihin. No, hätistelijä ei ollu isi, ekä hätistelyn kohde kotityö, vaan äiti tuli kysymään hakisinko sile eurokankaasta jotain tarranauhaa. No, lepsuna lällylöllykkänä hyppäsin sitten jälleen mopon kyytiin ja suunnistin eurokankaaseen. Otin kyllä kirjaston kirjatkin mukaani ja palautin ne samalla reissulla pääkirjastoon. Enkä mä jaksanu lukea sitä vitospotteria loppuun :D
Kirjastosta poikkesin tiimariin, kun en ollu niitä yksiä hyviä lyijytäytekyniä nähny tuola jumbossa. Tiimarissa oli myös pari ex-rinnakkaisluokkalaista.
 Tullessani ässästä ulos, näin  ryhmän tuttuja talsivan mäkkäriltä kohti ässää. En kuitenkaan menny juttusiin, kun olin niin kaukana ja ne meni jo sisään. Pöristin siis takasin kotiin, ja rupesin tekemään niitä kotihommia. Tai oikeestaan ensin luin kirjaa jonkun tunnin. Syynä se, että isi, jonka ois pitäny avata mulle ovi ruohonleikkuun kuumaan maailmaan, oli jossain kehä kolmosella. Kun olin sitten tuntia paria myöhemmin ajanu sen nurmikon (ja taiteillu hienon syrämmen) ajoin vähän yli metrin, ja ruohonleikkurinmokoma otti ja hyyty siihen :D Siitä siis loppu bensa.

Ja kiiros sen kirotun ratin, mulle tuli oikein mehevä vesikello peukaloon. Kun sitä kattoo vastavaloon, niin näkee että se saatana kalvaa mulle tommosta kraateria tohon nahan alle.. Ai kun kivaa.

Otsikko tällä kertaa mesestä yllätetyn teemun käsialaa.