Niinhän se menikii.

Nuhakuume jatkuu. Kuume on noussu 37.8° celsiukseen, mutta enää ei tarvii ihan jatkuvasti olla nenäliina tassussa puhaltamassa aivoja pihalle, riittää kun sitä tekee koko ajan. Seuranani mulla ei ole nyt kissaakaan, se lähti pihalle. Vain laku- ja nenäliinapaketti seuranani täälä herkistelen. Enpä taas tiedä miksi, ei kai vaan oo tullu herkisteltyä pitkiin aikoihin. Hempeilymusiikkia ja muuta imelää siirappia (no ei sentään rakkausromaaneja, pthyi).
Mesessäkään ei ole ketään, mutta ihmekös tuo, on perjantai.
Hahha, nyt tuli yks uskalikko meseen, mutta sitä mä en viitti vaivata.

Jos pidät minusta
lupaat poimia minulle
kaikki tuikkivat tähdet
tummalta taivaankannelta.
Jos pidät minusta oikein paljon
lupaat noutaa minulle
hopeisen kuun taivaalta.
Mutta jos rakastat minua
et tee turhia lupauksia.

-Nyyti (Muumilaaksosta)



Ai kas, tää on ollu tunnin auki. No jos sitä nyt jatkais.

Mä nukuin helvetin huonosti. Menin joskus yhen aikaan nukkumaan, ja heräsin neljältä, kun oli nenä niin tukossa ettei voinu hengittää, ja kurkku ihan kuivana kun olin suun kautta hengittäny. Sama toistu viideltä, mutta mulla ei ollu yhtään nenäliinoja, niin että piti lampsia jostain olkkarista niitä hakemaan. Lopun yön sain sitten nukuttua aika mukavasti.
Heräsin aamuun aurinkoiseen (vai sateiseen, en muista o_O) taas kymmenen yhentoista tienoilla, niin kun on jo tavaks tullu. Äiti patisti kuorimaan perunoita (Hii-o-hoi ja rommia pullo, merimies!), joten laahustin keittiöön ja nojasi otsaanin yläkaappiin samalla kun sohin sillä veitsellä jonnekkin perunaan päin.
Ruokana oli hirvenlihakeittoa, ja äiti sitten jonkin ajan kuluttua rutiinilla huus mut makutomariks. Murahdin että ihan kun mä mitään maistasin ("Ai niin joo!"), mutta menin kuitenkin kuikuilemaan kattilaan lusikka kädessä. Ja kumma kyllä, mulla oli makuaisti tallella! Hämmästyttävää. Ei siis tarvinnu stödä tänään nestemäistä pahvilaatikkoa sattumilla, vaan kunnon hirvenlihaa moonenmonenmonen vuoden tauon jälkeen. Oli hauska yrittää syödä, kun vanhukset innostu naurattamaan oikein urakalla, kissa oli kuulemma raahannu hirvenvasan pihaan, ja äiti repiny sen kappaleiks ja pannu pataan. Nyt jannea syytetään avunannosta murhaan, ja sen etsintäkuulutus on pieni pyöreä -paketissa (viivakoodi) etc etc :D


Kuten yleensä kouluaikaan, ei mesessä ollu taaskaan oikein ketään, joten uppuduin säkkituoliin (joka on epämukavan tyhjentyny..[no kun barbit halus lumipalloja kun mä olin 8v!]) lukeen kirjaa. Sekin mokoma meni ja loppu, joten lähdin sitten kirjastolle huristamaan, tarkotuksena kipasta ostamaan samalla niitä rakkaita näsdukkeja. Harmi vaan ettei kirjastoistakaan löydy enää oikeen mitään luettavaa. Koppasin sitten jotain ihan randomia mukaani ja lähdin sinne kauppaan päin, kun rupes tuntumaan siltä että kuume nousee. Tietenkään mulla ei ollu kolikoita mukana, niin että maksoin yhden kämäsen paperikuution, arvo jotain 80snt, parinkympin setelillä. Onn lukenu jostain, että kylmä auttais kipeeseen kurkkuun paremmin kun kuuma (no ainakin se tuntuu paremmalta) ja tiirailin ensin sitä jätskikiskaa arvioivasti. Päädyin kuitenkin hakeen mäkkäriltä pirtelön, sen kun sai mukaan. Mäkkärillä törmäsin taas tuttuihin. Ja sain uuden pikkuveljen :'D Mien ihmeessä joku blondi pikkupoika vois olla mun veli? :D Ja yhden meitin entisen koululaisen (joka sattu istuman siinä "baaritiskillä") mukaan mulla on kauniit hiukset. Siinä oli pakko olla sarkamia, jota mä en pumpulipäissäni huomannu, sillä ihan oikeesti mun hiukset on ollu pari päivää putkeen nutturalla, ja näyttääkin ihan siltä, että mopokypärä on pistetty päähän ja otettu pois pariin kertaan. Ja se juurikasvu... No, ehkä joku tykkää, tai tarvii lasit.
Naurekelin tolle pikkuvelijutulle koko kotimatkan :P

Karo hei, jos vahingossakaan satut tätä lukeen, niin kerro lisää siitä samaan kouluun (ehkäkenties) tulevasta kaveristas!


Kotiväki oli jo keräämässä romppeitaan autoon. Ne siis lähti taas mökille (ja nyt tänne säntää kuokkavieraita... Siitä vaan, jos haluatte mehevän nuhan), koska tänä viklpnä sielä on kankahuvit, eli ryyppyjuhlat rannassa. Ja hyvällä tuurilla sielä on myös rosvopaistia. Jota ei riitä kun lähimpänä kokkoa olijoille.

Nyt mä oon siis olla mädäntyny täälä iiihan yksin ja romauttanu talon niistämisen voimasta. Nenä on ympäröity huulirasvalla (värittömällä) ettei tapahdu michaeljacksonit (jossain ikivanjassa suosikin sarjakuvassa) ja lähde irti. Ruhtinaallista. Eikä nyt oo ees vielä huominen... Pitäsköhän painua nukkumaan vaan ihan suosiolla.

Njoo, vois olla paras idea tänään.

Ai niin, jos oisin simpsoneissa, näyttäisin tältä:

masimpsoni.jpg

Eix ooggi iha nägöne??+!!11